MATBShow-Blog MATBShow-Blog .

MATBShow-Blog

دستگاه تصفیه آب خانگی چگونه آب را تصفیه می‌کند

 مراحل فیلتراسیون دستگاه تصفیه آب خانگی

آب یک ماده حیاتی برای بدن انسان می‌باشد. مصرف آب آلوده باعث می‌شود که انسان به بیماری‌های خطرناکی مبتلا شود و یا حتی به مرگ آن ختم شود؛ اما از طرفی دیگر، استفاده از آب کاملاً سالم به حافظ سلام بدن و زیبایی پوست، کمک شایانی می‌کند. برای داشتن یک آب کاملاً پاکیزه، خرید یک دستگاه تصفیه آب خانگی یک انتخاب عالی می‌باشد. در انواع دستگاه‌های تصفیه آب خانگی، آب در 6 یا 7 مرحله تصفیه می‌شود. در ادامه با ما همراه شوید تا به شما بگوییم که دستگاه تصفیه آب خانگی، چگونه آب را تصفیه می‌کند.

 

مراحل فیلتراسیون توسط فیلترهای تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب

در ادامه ما به شرح مراحل فیلتراسیون دستگاه تصفیه آب 6 مرحله‌ای خواهیم پرداخت.

فیلتر الیافی یا فیلتر پروپلین

اولین مرحله یا فیلتر نصب شده در دستگاه، یک فیلتر الیافی پلی پروپیلن 5 میکرون می باشد. این فیلتر از فیبر پلی پروپیلن خالص (PP) ساخته شده است. هر چه تراکم این الیاف بیشتر باشد، کیفیت آب خالص بدست آمده، بالاتر می‌رود. تعویض به موقع این فیلتر، بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

کربن اکتیو پودری و فیلتر کربن فعال (نارگیلی)

بعد از فیلتر الیافی، دستگاه تصفیه آب دارای فیلتر کربن فعال یا فیلتر کربن می‌باشد. کربن فعال، ریز موجودات زنده و آلاینده‌ها را از داخل آب جذب می‌کند.

فیلتر الیافی یک میکرون

فیلتر سوم، فیلتر فیبر میکرونی نامیده می‌شود. این فیلتر از جنس فیلتر اول ساخته شده است، با این تفاوت که مواد موجود در آب که تا 1 میکرون یا کمتر پایین می‌باشند و همچنین فلزاتی مانند نمک و سرب و سایر مواد شیمیایی را حذف می‌کند و کار فیلترهای اولیه و ثانویه را به نوعی تکمیل می‌کند.

ممبران در فیلتر اسمز معکوس

چهارمین فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی، یک فیلتر غشایی به نام اسمز معکوس (RO) است. در این مرحله هر محلولی که غلظت آن بالاتر از فشار اسمزی است، حذف می‌شود. اسمز معکوس یک محیط نیمه شفاف غشایی است که فقط یون‌های خاص از آن عبور می‌کنند.

فیلتر پست کربن

فیلتر پست کربن یا خطی(Inline) پنجمین فیلتر تصفیه آب است. این فیلتر، تمام ناخالصی‌هایی که با فیلتر چهارم پاک نشده‌اند را از بین می‌برد و طعم آب را بهبود می‌بخشد.

فیلتر مینرال

فیلتر ششم، فیلتر مینرال است که فیلتراسیون معدنی نام دارد. . این فیلتر برای دستگاه تصفیه ضروری نیست، اما برای بازیابی برخی مواد معدنی که ممکن است از طریق فیلترهای دیگر از بین بروند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فیلتر قلیایی

آب‌های آشامیدنی پس از طی کردن مراحل تصفیه، هنوز مقداری خاصیت اسیدی را در خود دارند که برای بدن انسان مضر می‌باشند. از این رو جهت تنظیم کننده PH آب از فیلتر قلیایی استفاده می‌شود.

 

فیلتر ماوراء بنفش در تصفیه آب 7 مرحله‌ای

برای دستگاه‌های تصفیه آب 7 مرحله‌ای از تمامی فیلترهای توضیح داده شده و یک فیلتر دیگر استفاده می‌شود. فیلتر UV با اشعه فرابنفش، باکتری‌های باقی مانده در آب را از بین می‌برد. این فیلتر برای آب‌هایی که در خود کلر دارند (مانند آب شهری)، مناسب نیست.

درباره آبندیش

آبندیش ایرانیان انواع سیستم‌ها و دستگاه‌های تصفیه آب خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی را در سراسر ایران عرضه می‌کند. این مجموعه با تکیه بر تجربه خود و نیاز بازار داخلی، محصولات متنوعی را در سبد کالای خود دارد. جهت خرید بهترین دستگاه‌های تصفیه آب خانگی و یا تعویض فیلتر تصفیه آب خود، با شماره‌های زیر، تماس حاصل نمایید.

021-65341434

021-26763093

021-26741651


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۹:۵۸ توسط:محمد امین موضوع: نظرات (0)