MATBShow-Blog MATBShow-Blog .

MATBShow-Blog

نحوه نصب کانال فلکسیبل

 

نصب کانال های انعطاف پذیر ارزان، سریع و آسان است. در مکان هایی که فضای کمی وجود دارد و نمی توان از کانال های فلزی ثابت استفاده کرد، نصب کانال انعطاف پذیر بسیار محبوب است. اگر مسیر را به درستی انجام ندهید، کانال تاثیر کمتری خواهد داشت و هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. با تهیه ابزار لازم و انجام مراحل نصب و اتصال، می توانید کانال فلکسیبل را در کمترین زمان ممکن نصب کنید.

 

مطلب بیشتر: کانال اسپیرال چیست؟

مراحل نصب و اتصال کانال فلکسیبل

ابتدا باید تجهیزات لازم را آماده و ایمن کنید. از مهمترین و اساسی ترین وسایل مورد نیاز برای نصب لوله فلکسیبل می توان به پیچ گوشتی، انبردست، بست های تسمه پلاستیکی، چسب، ماله، چاقوی مخصوص، سیم چین دار، چسب مجرای و دستکش اشاره کرد.

1.        در مرحله اول باید سعی کنید فاصله بین جعبه پلنوم و خروجی کانال فلکسیبل را به دقت اندازه گیری کنید. سپس کانال را با چاقو به طول دلخواه ببرید و سیم را ببرید.

2.      لایه داخلی کانال را حدود 8 تا 12 اینچ بیرون بکشید. برای انجام این کار، باید لایه بیرونی و عایق کانال را به عقب بکشید.

3.     یک لایه نازک از چسب ماستیک روی جعبه پلنوم بمالید. لایه داخلی مجرای فلکسی را روی پلنوم بلغزانید و روی ماستیک چسب قرار دهید. لایه داخلی را فشار دهید تا حداقل 1 یا 2 اینچ از جعبه پلنوم را بپوشاند.

4.       از یک ابزار فلزی برای محکم کردن سطح داخلی به جعبه پلنوم استفاده کنید و پیچ را محکم کنید. تسمه کابل پلاستیکی را روی نوار قرار دهید و کابل را با یک گیره محکم ببندید.

5.      لایه بیرونی یا عایق مونتاژ شده از لایه داخلی را باز کنید تا کاملاً پلنوم را بپوشاند. سپس از نوار چسب استفاده کنید و حدود یک اینچ از لبه عایق جعبه پلنوم بچسبانید.

6.      انتهای شل دیگر سیم برق را به پریز وصل کنید. برای جلوگیری از از بین رفتن اصطکاک، کانال را مانند آکاردئون کاملاً فشرده کنید تا فرو نریزد. اگر مجرا بیش از یک متر از افقی بالاتر است، کانال را با سیم یا کابل پلاستیکی نگه دارید تا از افتادن مجرا جلوگیری کنید. اگر لوله را به صورت عمودی روی دیوار آویزان کنید، هر دو متر را به یک دیوار نگهدارنده فلزی یا پلاستیکی وصل کنید.

7.      در صورت لزوم می توانید طول اضافی کانال را برش دهید و انتهای کانال را به همین ترتیب وصل کنید.

مطلب بیشتر: خرید کانال گرد

موارد مهمی که در نصب کانال فلکسیبل باید بدانید

1.        کانال ها را با چسب ماستیک ببندید

2.      فقط از آنچه لازم دارید استفاده کنید

3.     مراقب باشید کانال فلکسیبل گره نخورد

4.       از کانال ها پشتیبانی کنید

مطلب بیشتر: کانال فلکسیبل چیست؟

درباره سپهر تهویه

مجموعه سپهر تهویه یکی از بهترین تولید کنندگان کانال‌های انتقال هوا از جمله کانال فلکسیبل می‌باشد. شما می‌توانید هر گونه اطلاعاتی را در زمینه نحوه نصب کانال فلکسیبل از این مجموعه دریافت نمایید، تنها کافی است که شماره زیر تماس حاصل کنید.

شماره تماس: 09100900610


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۳:۳۷ توسط:محمد امین موضوع: نظرات (0)